Ilmaiset toimitukset yli 80€:n tilauksiin

Usein kysytyt kysymykset

Verkkokauppa

Olen maksanut tilaukseni, missä se on?

Tilauksesi on joko käsittelyssä, jonossa tai painossa. Tilausvahvistus on lähetetty sinulle antamaasi sähköpostiosoitteeseen (katso varmuudeksi myös roskaposti). Painotuotteilla on 5-10 arkipäivän toimitusaika, ja ne valmistetaan asiakkaalle tilauksen perusteella. Jonossa-tila tarkoittaa usein sitä, että tuote on ennakkomyynnissä ja toimitamme sen myöhemmin.

Mikä on toimitusaikanne?

Pyrimme käsittelemään tilaukset seuraavan kolmen arkipäivän sisällä tilauksesta. Huomioithan kuitenkin, että monet vaatteistamme ovat painotuotteita, jotka tehdään asiakkaille tilausten perusteella. Näissä tuotteissa toimitusaika on työjonosta riippuen 5-10 arkipäivää. Painotuote on mainittu tuotekuvauksessa.

Miten voin palauttaa tuotteen?

Voit palauttaa tuotteen käyttämällä asiakaspalautustoimituksiamme, katso ohjeet täältä.

Mitä tarkoittaa painotuote?

Painotuote valmistetaan asiakkaalle tilauksen perusteella painossamme, eli sitä ei ole valmiina hyllyssä. Tästä syystä toimitusaika on 5-10 arkipäivää.

Mitkä maksutavat käyvät verkkokaupassa?

Verkkokaupassa on käytössä kaikki Suomen verkkopankkimaksut, yleisimmät luottokortit sekä Collector/Walley- ja Jousto -laskumahdollisuus.

Katso lisätietoja maksutavoista täältä.

Onko teillä ladyfit-mallin t-paitoja?

Meiltä ei löydy verkkokaupan valikoimasta ladyfit-mallin paitoja.

Miten lunastan alekoodin?

Voit lunastaa alekoodin ostoskorissa kohdassa kupongin koodi.

Voinko tilata laskulle?

Kyllä voit, verkkokaupassamme on laskuvaihtoehto. Laskuvaihtoehdon tarjoaa Collector/Walley ja lasku toimitetaan sähköpostiin heidän toimestaan. Katso kaikki maksutavat täältä.

Onko ostosten tekeminen verkkokaupassanne turvallista?

Kyllä, ostosten tekeminen verkkokaupassamme on turvallista. 

Voit tutustua tietosuojaselosteeseen tästä.

Tilasin tuotteita laskulla, mutta lasku ei tullut paketin mukana?

Laskutus on ulkoistettu Collectorille/Walleylle ja Joustolle, joten lasku ei tule suoraan meiltä. Pääset kirjautumaan pankkitunnuksilla valitsemasi laskutavan verkkosivuille, josta näet laskusi tiedot. Voit myös ottaa yhteyttä Walleyn/Collectorin tai Jouston asiakaspalveluun.

Mitkä ovat toimitusvaihtoehdot?

Voit katsoa edulliset ja monipuoliset toimitusvaihtoehtomme täältä.

Mikä on toimitusaika paketeille?

Paketit saapuvat yleensä 1-2 arkipäivässä lähetyksestä noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin. DHL Express -toimituksella paketit toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen yleensä 1-2 arkipäivässä.

Miksi ennakkotuotetilauksen mukana olevat tuotteet tulevat samassa paketissa eikä aiemmin?

Yksi tilaus (eli yhdet postimaksut) kattavat yhden postituksen. Mikäli haluat, voit maksaa toiset postimaksut ja laitamme muun osan tilauksesta matkaan jo aiemmin. Tai voit tilata ennakkotuotteen omana tilauksena.

Otathan asiassa yhteyttä sähköpostitse info@helgoods.fi.

Mitä tarkoittaa, että tuotteen tulee olla käyttämätön?

Tuote tulee olla palautuessaan siinä kunnossa, kun se on ollut ostohetkellä. Voit sovittaa tuotetta, mutta siitä ei saa löytyä esimerkiksi tahroja.

Onko teillä tuotteille vaihto- ja palautusoikeus?

Kyllä on, verkkokaupassa vaihto- ja palautusoikeus on 14 päivää. Käytäthän palautukseen tai vaihtoon asiakaspalautustoimitusta. Katso ohjeet täältä.

Voinko tilata paketin muuhun kuin omaan osoitteeseen?

Kyllä voit. Täyttämällä toimitustietoihin paketin saajan osoitetiedot vastaanottaa paketin saaja joko Postin Pikkupaketin suoraan kotiin tai muun paketin lähimpään noutopisteeseen.

Mistä saan seurantakoodin paketilleni?

Saat seurantakoodin tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiin, kun tilauksesi on pakattu. 

En pääse tai ehdi noutaa tilaustani noutopisteestä, miten toimin?

Voit ottaa yhteyttä valitsemasi toimitustavan asiakaspalveluun ja kysyä mahdollisesta lisäajan ostamisesta paketin säilyttämiselle. Muussa tapauksessa noutoajan päätyttyä paketti palautuu takaisin meille, jolloin voimme postittaa sen uudelleen uusia toimitusmaksuja vastaan. Otathan asiassa yhteyttä info@helgoods.fi.

Asiakkaaksi rekisteröityminen?

Voit rekisteröityä asiakkaaksi verkkosivujen oikeasta yläkulmasta.

Miten voin peruuttaa tilaukseni?

Tilauksen peruutus onnistuu ottamalla meihin yhteyttä sähköpostitse info@helgoods.fi. Laitathan viestiin nimesi ja tilausnumerosi. Otamme peruutukset vastaan ainoastaan kirjallisesti. Tilauksen peruutus on mahdollista tehdä 14 päivän kuluessa tilauksen valmistumisesta. 

Kanta-asiakkuus

Meillä ei ole käytössä kanta-asiakasjärjestelmää.

Miksi en saanut tilausvahvistusta?

Otathan yhteyttä sähköpostise osoitteeseen info@helgoods.fi, mikäli et saanut tilausvahvistusta. Kannattaa katsoa myös sähköpostisi roskapostikansio, joskus tilausvahvistus saattaa mennä sinne.

Täytin tietojani väärin tilauksen yhteydessä, miten toimin?

Otathan meihin yhteyttä sähköpostitse info@helgoods.fi ja kerrot tilausnumeron sekä korjattavat tiedot. Mikäli paketti on ehtinyt lähteä ennen tietojen korjaamista, niin voimme ottaa yhteyttä valitsemasi kuljetuspalvelun asiakaspalveluun.

Voinko tilata tuotteita Suomen ulkopuolelle?

Kyllä voit. Käytössämme on FedEx, Posti Parcel Connect sekä Global Mail -toimitusvaihtoehdot, joilla saa paketin toimituksen Suomen ulkopuolelle erikseen määritettyihin maihin.

Toimituksen hinta määräytyy kohteen mukaan.

Miksi tilaukseni ei tullut perille, vaikka maksoin?

Otathan yhteyttä sähköpostise osoitteeseen info@helgoods.fi, mikäli sinulla on epäselvyyksiä tilauksen kanssa tai et saanut tilausvahvistusta. Me selvitämme asian. Joskus tilaus ei tule järjestelmään asti tai sitä ei viedä loppuun asti ostoskorin jälkeen, jolloin tilaus ei rekisteröidy.

Voinko muuttaa laskun eräpäivää?

Laskutus on meillä ulkoistettu Klarnalle. Voit kirjautua Klarna-tilillesi osoitteessa klarna.fi.

Voit tutustua toimitusehtoihin paremmin täältä.

Ovatko tuotteet samanhintaisia verkossa sekä noutopisteellä?

Kyllä ovat. Joskus saattaa olla poikkeuksia, että tietyt tuotteet ovat alennuksessa  ainoastaan noutopisteellä, mutta infoamme näistä erikseen.

Voinko vaihtaa toimituksen postipaketista noudoksi?

Voit vaihtaa. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme info@helgoods.fi, niin autamme sinua asian kanssa.

Palautin tuotteita, koska saan hyvityksen tai maksun takaisin?

Kun tuote palautuu takaisin meille, niin teemme sitten hyvityksen maksutapasi huomioiden tai lähetämme uuden koon tuotteesta matkaan. Katsothan palautusehdot täältä.

Voinko tilata tuotteita ilman rekisteröitymistä?

Kyllä voit. Tilauksen tekeminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Miten voin tilata uutiskirjeen?

Voit tilata uutiskirjeen suoraan verkkosivuiltamme www.helgoods.fi. Mikäli uutiskirjeen tilausikkuna ei aukea suoraan sivuille tullessasi, voit tilata sen sivujen alareunasta.

Miten voin peruuttaa uutiskirjeen?

Uutiskirjeen voit perua helposti jokaisen uutiskirjeen lopusta löytyvästä unsubscribe/peru uutiskirjetilaus -kohdasta. Klikkaa linkkiä ja muista vahvistaa sähköpostissasi uutiskirjeen peruutus.

Voinko tehdä tilauksen puhelimitse?

Valitettavasti emme ota tilauksia vastaan puhelimitse. Voit tehdä verkkokauppatilauksen osoitteessa www.helgoods.fi. Painotuotantoon liittyviin tilauksiin saat yhteystiedot täältä.

Voiko tilauksen toimituspaikkaa muuttaa?

Tilauksen toimituspaikka on mahdollista muuttaa siihen saakka, kun tilaus on käsitelty meidän päässä. Otathan yhteyttä info@helgoods.fi, mikäli haluat muuttaa toimituspaikkaa.

Haluan muokata omia tietojani, miten se onnistuu?

Kirjaudu sisään tunnuksillasi verkkosivun oikeasta ylälaidasta. Pääset muokkaamaan tietojasi Omat tiedot -kohdasta. Huomaathan, että lähetämme paketin aina niillä tiedoilla, kun tilaustiedoissa lukee, eli esim. jos olet muuttamassa, niin ilmoitathan uuden osoitteen hyvissä ajoin.

Minulla on epäselvyyksiä tilauksen tai toimituksen kanssa, miten toimin?

Otathan yhteyttä sähköpostitse info@helgoods.fi, niin autamme.

Miksi tuotteita poistuu valikoimasta?

Valikoima vaihtelee, koska vanhojen tuotteiden tilalle tulee uusia tuotteita. Artistien logot saattavat myös päivittyä, jolloin vanhoja tuotteita ei enää myydä.

Koskeeko palautusoikeus kaikkia tuotteita?

Kyllä koskee. Kaikilla tuotteillamme on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Korttimaksun turvallisuus

Voit maksaa turvallisesti korttimaksulla verkkokaupassa sekä noutopisteellämme.

Etukupongin lunastaminen

Voit lunastaa koodin syöttämällä sen kupongin koodi kohtaan.

Käykö lahjakortti verkkokaupassa sekä noutopisteellä?

Tällä hetkellä lahjakortilla voi tehdä ostoksia pelkästään verkkokaupassa. Lahjakortti on voimassa vuoden (365 päivää) ostopäivästä.

Miten toimin, jos tuotteessa on virhe?

Otathan asiasta yhteyttä sähköpostitse info@helgoods.fi.

Voinko tehdä muutoksia tilaukseen?

Voit tehdä muutoksia tilaukseen ottamalla yhteyttä info@helgoods.fi. Koon vaihtaminen on mahdollista siihen asti, kun tilaus on käsitelty meidän päässä, mikäli varastossa on kyseistä kokoa saatavilla.

Missä voin antaa teille palautetta?

Voit antaa meille palautetta sähköpostitse info@helgoods.fi. Vastaamme viesteihin myös sosiaalisessa mediassa.

Olen unohtanut salasanani, mitä minun täytyy tehdä?

Otathan yhteyttä sähköpostise osoitteeseen info@helgoods.fi, mikäli sinulla on epäselvyyksiä, niin autamme.

Miksi minun täytyy ilmoittaa henkilötunnus, kun tilaan laskulle?

Nykyään monissa palveluissa pitää vahvistaa identiteetti esimerkiksi sen varalta, että jokin muu henkilö voi tilata verkkokaupoista toisen laskuun.

Laskuntarjoaja haluaa varmistaa henkilöllisyytesi, kun haet heille asiakkaaksi tai käytät jotakin heidän palveluaan. Myöskin arvioidakseen takaisinmaksukykyäsi ja tehdäkseen riskianalyysin, kun haet heiltä luottoa.

Klarna  tekee luottotietojenne tarkistuksen ennen, kuin teille myönnetään oikeus maksaa laskulla tai osamaksuina. Samoin menetellään myös silloin, jos luottoanne korotetaan uusien ostojen perusteella tai muusta syystä. Mikäli luottoa ei myönnetä teille, on teillä oikeus saada tieto kieltäytymisen syystä.

Huomaathan, että yksityisyytesi on meille tärkeä. Jos haluat lisätietoja yksityisyydestäsi asioidessasi Hel Goodsilla, voit tutustua tietosuojaselosteeseen.

Mitä hyötyä minulle on siitä, että rekisteröidyn asiakkaaksi verkkokauppaan?

Ostosten tekeminen on nopeampaa, kun tilaajatietosi ovat jo valmiina järjestelmässämme. Voit myös seurata tilauksen etenemistä helpommin omilta sivuiltasi.

Voinko vaihtaa toiseen kokoon?

Kyllä voit, mikäli varastossa on haluamaasi kokoa jäljellä. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme info@helgoods.fi, mikäli haluat vaihtaa kokoa. Tuotteillamme on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Noutopiste

Onko noutopisteessä saatavilla kaikkia tuotteita?

Noutopisteessä on esillä osa valikoimamme tuotteista. Voit tulla sovittamaan tuotteita löytääksesi oikean koon vastaavasta tuotteesta verkkokauppatilausta varten. Toki, jos tuotetta löytyy varastosta suoraan, se on mahdollista ostaa samantien. Mikäli tuote on painotuote, sitä ei löydy suoraan hyllystä.

Voinko ostaa tuotteita noutopisteestä?

Kyllä, voit ostaa noutopisteellä sellaisia tuotteita, jotka löytyvät suoraan varastostamme. Huomioithan, että verkkokaupassa on laajempi valikoima kuin noutopisteellä.

Ovatko tuotteet samanhintaisia verkossa sekä noutopisteellä?

Kyllä ovat. Joskus saattaa olla poikkeuksia, että tietyt tuotteet ovat alennuksessa ainoastaan noutopisteellä, mutta infoamme näistä erikseen.

Kuinka kauan säilytätte noutotilauksia?

Säilytämme noutotilauksia vuoden (365 päivää) tilauksen valmistumisesta.

Voinko tehdä tilauksen noutopisteellä?

Noutopisteeltä voit ostaa paikan päällä valmiina olevia tuotteita. Jos kyseessä on painotuote, emme valitettavasti ota tilauksia vastaan noutopisteellä. Osa tuotteistamme on painotuotteita, jotka tehdään asiakkaalle tilauksen perusteella. Esimerkiksi ennakkomyynnissä olevat tuotteet myydään aina pelkästään verkkokaupan kautta. 

Tilauksen voi tehdä osoitteessa www.helgoods.fi, jossa saat suoraan tarvittavat tiedot järjestelmään ja tilausvahvistuksen suoraan antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Voinko noutaa verkkokaupasta tilaamani tuotteet noutopisteeltä?

Kyllä, verkkokauppatilauksille on mahdollista valita Nouto Hel Goodsista. Valmistuneiden tilausten noutoajat ovat ti-pe klo 11-16.

Tapahtumamyynti

Tapahtumien maksutavat?

Tapahtumissamme käy ainoastaan kortti.

Kuinka laaja valikoima teillä on mukana tapahtumissa?

Tapahtumissa mukana oleva valikoima riippuu paljon tapahtumassa esiintyvistä artisteista. Festivaaleilla on useampi meidän artisteista mukana, jolloin mukana on laajempi valikoima tuotteita, kun taas pienemmissä tapahtumissa saattaa esiintyä ainoastaan yksi artisti, ja tällöin meillä on vain heidän tuotteitaan mukana.

Pyrimme aina ottamaan mukaan mahdollisimman laajan valikoiman esiintyvän artistin tuotteista. Tapahtumissa saattaa olla joskus myös mukana spesiaalituotteita, joita ei ole myynnissä verkkokaupassa tai noutopisteellä.

Paino ja tuotanto

Onko teillä oma paino?

Kyllä, meiltä löytyy oma paino. Lisäksi tarjoamme lähes kaikki tärkeimmät tuotteiden merkintään (paino, brodeeraus ja ompelut) liittyvät palvelut kumppaneidemme kanssa yhteistyössä. Voit tutustua painopalveluihimme tästä.

Mitä tarkoittaa suoraan varastosta löytyvä tuote?

Suoraan varastosta löytyvä tuote on meillä valmiina tuotteena varastossa, eikä sitä tarvitse enää painaa.

Meneekö artistille tuotteiden myynnistä mitään tuloja?

Kyllä, jokaisesta tuotteesta menee artisteille ja muille brändeille omat komissiot. Ostamalla tuotteita voitkin hyvin tukea suosikkiartistejasi.

Voinko painattaa teillä omia tuotteita?

Kyllä voit, lisätietoja löydät täältä.

Mistä löydän kokotaulukot?

Löydät kokotaulukot ja muut tuoteinfot täältä.

Tuotatteko tuotteita Suomessa?

Lähes kaikki tuotteiden painatukset, brodeeraukset ja merkkien kiinnitykset valmistetaan Suomessa. Lisäksi kaikki sukat ovat Suomessa valmistettuja. 

Pääosin muut pohjatuotteet tulevat kuitenkin Suomen ulkopuolelta. Paidat (t-paidat, longsleevet, colleget ja hupparit), jotka kattavat valikoimastamme suurimman osan, tulevat luotettavan kumppanimme tehtaalta Bangladeshista. Tuotteiden toimitusketju on tarkasti tiedossamme ja kumppanimme vastaa tuotteiden eettisen ja ekologisen valmistuksen varmistamisesta. Tästä takuuna ovat tuotannosta ja tuotteista löytyvät sertifikaatit BSCI, Standard 100 sekä luomu-puuvillaisissa tuotteissa GOTS tai Organic blended content standard. Lue lisää sertifikaateista täältä.

Onko teillä eri malleja esimerkiksi t-paidoista?

Löydät paitojemme mallit täältä. Tuotekohtaisesta tuoteinfosta tulee aina ilmi paidan kokotaulukko.

Onko vaatemallit unisex-malleja?

Kyllä, kaikki verkkokaupassa sekä myymälässä olevat tuotteemme ovat unisex-mallia. Löydät kokotaulukot täältä.

Ovatko tuotteenne laadukkaita?

Kyllä ovat. Tuotteiden laatu, ekologisuus ja eettisyys ovat meille tärkeitä asioita ja pyrimmekin kaikkien tuotteiden kohdalla tekemään töitä näiden asioiden eteen. Näet lisätietoja tuotteistamme täältä.

Miten huomioitte tuotteissani ekologisuuden?

Yli 90 % tuotteiden painatuksista, brodeerauksista, merkkien ompeluista ja muusta merkinnästä tapahtuu Suomessa, tarkemmin ottaen Helsingissä. Tämän lisäksi paidat, jotka kattavat suurimman osan valikoimastamme, ovat nykyään suurilta osin laadukasta luomu-puuvillaa. Valitsemme tuotteiksi kestäviä materiaaleja, jotta niiden käyttöikä olisi mahdollisimman pitkä. 

Pyrimme myös välttämään ylimääräisten tuotteiden valmistamisen varastoon. Suurin osa tuotteistamme valmistetaankin lopulliseen muotoonsa vasta tilauksesta, jolloin hävikkiä syntyy huomattavasti vähemmän, kuin isoja eriä kerralla tilaamalla. 

Materiaaleiltaan ekologisten tuotteiden osuutta lisätään valikoimassamme jatkossa, kun markkinoille saadaan riittävän laadukkaita tuotteita. Etsimme viikoittain uusia, parempia ja ekologisempia ratkaisuja tuotteidemme valmistukseen.

Lue lisää tuotteista täältä.

Löytyykö teiltä ladyfit-mallisia paitoja?

Ladyfit paidat eivät ole meillä valmiina varastossa, mutta tarvittaessa niitä kyllä saa tilattua erinä omilla painatuksilla.

Lue lisää painopalveluistamme täältä painopalvelut.

Töihin Hel Goodsille?

Infoamme vapaista paikoista aina erikseen. Voit kuitenkin lähettää avoimen hakemuksen sähköpostitse osoitteeseen rekry@helgoods.fi.